sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Mä tykkään susta niin että halkeen! :)

Tähän ensimmäiseks: tuossa sivupalkissa on nyt s-posti, johon voi ottaa yhteyttä! :) Ja meitä voi nyt myös seurata Facebookissa, sekin löytyy tuolta sivupalkista! :)

Tällä viikolla ei ole kauheesti treenailtu kotona Sennin kans, kun on ollu niin paljon kiireitä.
Tää päivä me alotettiin kuitenkin taas innokkaasti perustottelevaisuus koulutuksessa, viimeistä kertaa seuran kentällä. Ensi kerralla päästään kokeileen treenailuja halliin.

Me päästiin Sennin kanssa taas ihanan Minnan oppeihin ja kyllä Sennistä huomaa, että se viihtyy treeneissä niin hyvin. Ensimmäisenä kun tultiin autolla kentälle ja avasin takalaatikon, niin Senni kuitenkin päätti lähteä morjestaan toista koiraa. Tietysti lähin juoksee nopeesti perässä ja äkkiä Senni kiinni, ennen kuin se ehtii lyömään isolla tassullaa toista. Hetken ne siinä sai haistella toisiaan ja sit mä vein Sennin pois, koska yritän rauhottaa sen aina ennen kentälle menoa.

Treenailut alotettiin tsekkaamalla miten seuraamiset sujuu. Meillä sujuu Sennin kanssa edelleen oikein hyvin vaikka se namikäsi pitäs alkaa jo ottaan pois, että oppis seuraamaan ilman apukättä.
Nyt aletaan kunnolla vierottaan tota apukättä pois ja yritetään, että saatais se onnistuun vie tän vuoden puolella. En tie onko tavote kovin iso, mutta näillä mennään :)

Seuruun jälkeen harjoteltiin maahanmenoa ja siellä pysymistä. Mä olin niin innoissani ku mä sanoin Sennille ''maahan'' ja mun ei tarvinnu näyttää kädellä!!♥♥  Senni ei tarvi enää auttavaa kättä, että menee sinne maahan vaan nyt voidaan vaan sanoa maahan ja Senni menee :) Kyllä mä oon ylpee Sennistä. Maassa pysyminenkin sujuu jo jotenkuten. Nousen itse ylös ja meen aina pari askelta taaemmas, palkkaan Senniä heittämällä kananpaloja sen jalkojen eteen. Nyt mä oon päässy jo aika kauas, ennen kun Senni yrittää nousta sieltä ylös. Täytyy vaan muistaa, että vapauttaa Sennin välillä, ettei se nouse sieltä omia aikojaan.

Seuruun ja maassa pysymisen jälkeen kokeiltiin toista kertaa Sennin elämässä hyppyä esteen yli.
Nyt laitettiin jo vähän korkeempi este, mutta kuitenkin niin matala, että Senni ei satuta itteään.
Hienosti Senni siitä hyppii, kun käskee. Nyt kuitenkin meidän tarttee alkaa opetteleen, että Senni jää istuun esteen toiselle puolle, kun mä meen toiselle puolle ja hyppää vasta, kun saa siihen luvan.
Tota koitetaan nyt alkaa harjotteleen ja katotaan miten se siitä lähtee edistyyn.
Loppuun otettiin taas luoksetulo, joka Senniltä sujuukin hyvin.

Ensi viikolla Sennillä tulee olemaan hauskaa, kun mennään joku päivä kattoon Minnaa ja Obelixiä. Tässä ei ole nyt kyse siis meidän tottis opesta! :) Obelix on kans berninpaimenkoira ja uskon, että Senni ja Obelix tulee hyvin toimeen.


Tää risu on ihan sairaan hyvää! :)


Kyllä sieltä sitä poseeraus taitookin löytyy, kun se vaan haluaa!


1 kommentti:

  1. Anonyymi, joka kysyit minulta henkilökohtaisia kysymyksiä ja halusit niihin vastauksia. Otahan yhteyttä muhun s-postiin minnanblogi@hotmail.com, koska täällä en ala anonyymeille vastaileen noista asoista! :) Vastaan kyllä s-postiin mielelläni.

    VastaaPoista

Kiitämme kommentistasi! :)
Kommenttien valvonta käytössä, jotta huomaamme kaikki!