lauantai 4. tammikuuta 2014

Ekat möllitokot korkattu!

Eilen lähdettiin Sennin kans kohti treenihallia ja ensimmäisiä seurojen välisiä möllitokoja. Käytiin ilmottautuun ja sen jälkeen käytiin vie ulkona pissalla, ettei vaan tuu sisälle. Meidän lisäks alokas luokassa oli vain toinen koira.

Luoksepäästävyys 10
Tää suju sillai ku olin ajatellukki. Annoin Sennille just hyvää ennen kuin tuomari tuli tervehtimään. Senni ei välittäny yhtään vaan anto kiltisti koskea ja katsoa.

Paikalla makaaminen 8
Tässä tapahtu just niin ku mä olin pelännykki. Käskin Sennin maahan ja kyllähän se sinne meniki, mutta sit se lähti seuraamaan mua, kun mä lähin käveleen. Käskytin uusiks ja en menny niin kauas seisomaan ja se pysy siinä sen 2minuuttia. Lopussa rupes hieman haukkumaan, mutta muuten meni paremmin kun olin ajatellu.

Seuraaminen kytkettynä 10
Annoin käskyn ja lähettiin käveleen eteenpäin. Tehtiin käännöksiä ja pysähtymisiä ja juoksemista. Senni piti katsekontaktin vaikka en koko aikaa palkannu sitä! Oon erittäin tyytyväinen tähän :)

Seuraaminen taluttimetta 10
Meni samalla tavalla kuin kytkettynä. En vois tyytyväisempi tähän olla!

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 8
Meni käskystä maahan ja pysyikin siellä, vaikka mä lähdin käveleen eteenpäin. Mutta siinä vaiheessa, kun mä menin takasin päin sen luo, niin lähti käveleen mua kohti. Tästä syystä pisteitä lähti, mutta kaikesta huolimatta olen tähänkin tyytyväinen.

Luoksetulo 7,5
Lähti paikka käskystä huolimatta mun perässä, mutta toisesta käskystä jäi odottamaa. Tuli vauhdilla luokse.

Seisominen seuraamisen yhteydessä 8
Käskystä huolimatta lähti tuleen mun perässä, mutta toisen käskyn jälkeen jäi paikalleen.

Estehyppy 7
Senni päätti että toiselle puolelle heitetyt kananpalaset saa helpomallakin, kuin hyppäämällä esteen yli. Joten se päätti kiertää esteen ja meni syömään kanat. Jäi kyllä odottamaan esteen toiselle puolelle, kunnes mä tulin viereen.

Kokonaisvaikutus 9

Yhteispisteet 172,5


Tästä on hyvä lähtee harjotteleen niitä asioita, jotka ei vie sujunu täydellisesti. Mutta kaiken kaikkiaan ekoiks möllitokoiks nää meni oikein hyvin! Palkinnoks Senni sai hammasharjoja :)
Huomenna meillä on ensimmäiset näyttelytreenit. Tuolta Kalenteri/Tulokset välilehdeltä voi seurata mihin me ollaan osallistumassa ja mitä tuloksia ollaan saatu.

4 kommenttia:

  1. Olisi kiva jos tälläisille ei koiraharrastajille selventäisit vähän tätä koirasanastoa.. Esim mikä hitto on toko? Entä mölli? Olen myös aijemmin lukenut sanoja joita en oikein meinaa ymmärtää
    Terveisin, hölmö tai ehkä liian vanha ymmärtämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toki voin selventää koirasanastoa, mutta sitä varten mä haluisin, että sä kerrot mitä kaikkee sä haluat tietää :) Mun on helpompi lähteä avaamaan tätä sanastoa, kun tiedän mitä tiettyjä juttuja sinä haluaisit tietää! :)

      Poista
  2. Lisää paikallaoloa häiriössä niin sehän on sitten siinä! Onneksi olkoon hienosti menneistä kisoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Juu tota paikallaoloa aletaan nyt oikeen kunnolla harjotteleen häiriössä :)

      Poista

Kiitämme kommentistasi! :)
Kommenttien valvonta käytössä, jotta huomaamme kaikki!