perjantai 21. maaliskuuta 2014

A Home Without A Dog is Just A House


''Mieti nyt moneen kertaan oletko valmis sitoutumaan siihen todella pitkäksi aikaa?''
''Nauti nyt ensin siitä yksin olosta ja omasta ajasta, ennen kuin otat koiran''
''Joudut viemään sen ulos satoi tai paistoi''

Noi taitaa olla ne yleisimmät lauseet mitä kuulen, kun kerron suunnitelmistani eli oman koiran hankkimisesta. Koiran omistaminen vie paljon aikaa ja se rajottaa paljon elämää, mutta paljon paljon mielummin mä omistan koiran, kun käyn viikottain juhlimassa, koska mua ei oo koskaan kiinnostanu ryyppääminen.

Koiran kanssa ei voi matkustaa eikä tehdä mitään hauskaa? No eipä mun matkustella tarvikkaan ja varmaan ainoat matkustelut on näyttelyt koiran kanssa mitä teen ja jos matkalle lähtee, niin kyllä koiralle aina hoitajan saa. Koiran kanssa voi pitää paljon enemmän hauskaa kuin monen ihmisen kanssa. Sen kanssa voi treenailla ja se on sun vierellä aina vaikka sulla ois huono päivä. Voiko sanoa monesta ihmisestä samaa, että ne seisoo sun rinnalla, kun sulla on vaikeaa?


Ilman koiraa mä en edes harrastais mitään, koska kaikki mun harrastukset liittyy jotenkin koiriin.
Koiraharrastuksen myötä mä oon saanu paljo enemmän kavereita/tuttuja joiden kans on helppo puhua, kun ne ymmärtää mitä koira merkitsee, miten hauskaa koiran kanssa on harrastaa ja voi kysellä apua koulutukseen, kiitos Jenni, Maija ja Minna, teiltä oon saanu paljon treenivinkkejä! :)

Mä en vois koskaan kuvitellakkaan asuvani ihmisen kanssa, joka ei pidä koirista. Kyllä mä tunnen ihmisen, joka ei pidä ollenkaan koirista eikä silitä niitä tai voi edes nukkua lakanoissa, jos niissä on koirankarvoja. Senni ei myöskään ole tervetullut kyseisen ihmisen asuntoon vaan saa ainoastaan olla pihalla. Oikeastaan tästä syystä Senni ei siellä käy kuin kesäisin. Toiset meistä rakastaa koiria ja toiset suorastaan vihaavat niitä. Mutta mulle koti ilman koiraa on vain talo!


Mun kotoa tulee aina löytymään kuraa, kuolaa, karvoja ja ympäri taloa olevia vinkuvia ja ei niin vinkuvia leluja. Sohva ja sänky on aina vallattu ja täynnä karvoja. Muiden on totuttava siihen, että jos meille tulee niin lähtiessä vaatteissa on koirankarvoja ja mahdollisesti kuolalänttejä, mutta koirat on osa mun elämää nyt ja aina ♥ Ja jos mun toive käy toteen ja suunnitelmat menee niin kuin olen ne suunnitellut, niin kesällä mulla on virallisesti oma koira♥! (HUOM! Sennihän siis on virallisesti mun äidin koira ja näin ollen en sitä mukaani saa, kun muutan)

6 kommenttia:

  1. Jääkö senniltä sittenkaikki harrastukset pois kun muutat ja hankit oman koiran?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harrastukset jää hetkeks pois ellen saa suostuteltua ketään niitä jatkamaa :/ Mutta tää kaikki tulee oleen vaan väliaikasta, koska mä aion muuttaa takasin sitten tänne, kun valmistun! Ja sillon harrastukset jatkuu Sennin kanssa ja tietty mun oman koiran kanssa :)

      Poista
  2. Voi senni tulee varmasti ikävöimään sinua sinun muutettuasi! Vietätte niin paljon laatuaikaa yhdessä :) oletko jo tietoinen milloin muutto on edessä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä varmasti tulee ja varmaa sanomattakin selvää, että mä tuun ikävöimää Senniä yhtä paljon! :) Jos mä pääsen opiskeleen, niin heinä-elokuun vaihteessa pitäs muutto tehdä :(

      Poista
  3. Voi miten ihana teksti ja ihana blogi (mitä nyt ihan nopeasti kerkesin selailla kun oli jo pakko päästä kehumaan)! Jotenkin pystyin samaistumaan saman tien!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Oli kyllä todella piristävä kommentti! (:

      Poista

Kiitämme kommentistasi! :)
Kommenttien valvonta käytössä, jotta huomaamme kaikki!