tiistai 23. joulukuuta 2014

Luukku 23

Vuosi alkaa olemaan taas lopuillaan ja on aika katsoa mitä tämä vuosi on pitänyt sisällään. Vuosi on pitänyt sisällään niin iloja kuin surujakin. On vietetty syntymäpäiviä ja sen lisäksi saatettu rakas ihminen viimeiselle matkalleen. Mutta nyt saatte lukea mitä kaikkea on tapahtunut ja muistella mennyttä vuotta meidän matkassa :)


Tammikuu
Me korkattiin vihdoinkin meidän ''kisa'' ura, kun osallistuimme seuramme (Forssan palveluskoirat) järjestämiin möllitoko kisoihin. Alokas luokassa kilpailtiin ja toiseksi sijoituttiin. Se oli mahtava kokemus, sillä siitä näki missä kohdassa me mennään Sennin treenien suhteen. Tammikuun kohokohta kuitenkin oli Sennin vuotis synttärit! Apua, siis oikeasti tuo karvainen möykky täytti oikeasti VUODEN! Vuoteen mahtui paljon hyviä asioita ja niistä kirjoitinkin silloin Sennin synttäri postaukseen.



Helmikuu
Helmikuu on oikeastaan mulle ihan pimennossa, en muista mitä kaikkea edes tapahtui. Eli luultavasti me ei tehty mitään jännää. Helmikuussa siirryttiin seuran kanssa treenailemaan lämpimään sisähalliin, jossa meidän treenit kyllä sujuivatkin todella hyvin. Koimme myös vaikeita aikoja Sennin kanssa, kun se päätti että autoon ei enää hypätä, eikä sinne mennä millään muullakaan tavalla eli siitä alkoi meidän kävely reissut treeneihin.



Maaliskuu
Vietin talvilomaa Pohjanmaalla ja sillä aikaa sain tiedon seuraltamme, että meidät on Sennin kanssa palkittu Vuoden tulokkaiksi 2013, saimme pokaalin ja diplomin. Käytiin kaverin kanssa tutustumassa Kokemäellä eläintenhoitaja linjaan. Saimme ulkoiluttaa alpakoita ja olla tunneilla mukana. Maaliskuun lopussa korkkasimme Sennin kanssa ensimmäiset mätsärimme Forssassa. Mätsärit oli hieno kokemus vaikka ne ei ihan hyvin mennytkään.



Huhtikuu-Toukokuu
Huhtikuussa me vietettiin taukoa treenailusta Sennin kanssa juoksujen ja ajanpuutteen takia. Toukokuun lopulla mä kävin ilman Senniä pyörähtämässä roadshow kiertueella, kun se oli Forssassa. Katselin kun Jenni ja ihana Kassu kilpaili kehässä :) Toukokuussa vihdoinkin kolmen vuoden uurastuksen jälkeen valmistuin taloushallinnon merkonomiksi!



Kesäkuu
Kesäkuun alussa treenailtiin aika tiivisti kotona sekä seuran ohjatuissa treeneissä, sillä mulla ei ollut vie kesätöitä ja viettelin lomaa. Ensin kävin sairaanhoitajan pääsykokeissa Hämeenlinnassa ja seuraavalla viikolla Kokemäellä projektikoira linjan pääsykokeissa. Kesäkuun lopulla sain kirjeen Hämeenlinnasta että minua ei ole valittu opiskelemaan ja samalla viikolla sain sähköpostin, että minua ei ole valittu opiskelemaan Kokemäellä, mutta olen varasijalla. Itkin ja romahdin, sillä projektikoira linja oli ollut minulle jo kauan unelma. Kesäkuun lopussa olin töissä Forssan näyttelyissä, jossa myös tapasin pitkästä aikaa Sennin kasvattajat, jotka olivat tulleet näyttelyyn Sennin veljen kanssa.



Heinäkuu
Heinäkuu meni kokonaan siihen, että olin itse kesätöissä. Senni vietti taukoa treenailusta, kun seuran ohjatut olivat kesätauolla.



Elokuu
Elokuun alussa Senni sai berni kaverin kyläilemään, kun Marianne ajeli Rokin kanssa Forssaan meidän luo. Yksi torstai tulin kotiin ja olin saanut kirjeen, jossa päällä luki Sasky. Avasin kirjeen ja romahdin itkuun, sillä se kirje muutti mun elämän kokonaan. Minut oli valittu opiskelemaan Kokemäelle projektikoira linjalle!! Soitin kaverit ja vanhemmat läpi ja kerroin ilouutisen. Siitä asti leijuin onnellisena sillä se oli se mitä olin halunnutkin. Mutta samaan aikaan olin todella surullinen, kun joudun jättämään Sennin kotiin. Elokuussa oltiin Jennin ja Kassun kanssa Helsingissä Maailman Voittajassa. Se oli ikimuistoinen reissu monella tapaa ;)



Syyskuu
Syyskuussa käytiin katsomassa pienen pientä kissanpentua mun papalla. Valitettavasti ilo muuttui suruksi, sillä kissanpentu ei jäänyt henkiin <3 Kuukausi meni koulua käydessä ja koiria kouluttaessa, sillä piti kouluttaa projektikoiraa, mutta samalla piti viikonloppuisin kouluttaa omaa koiraa, jotta joskus voitaisiin korkata oikeat toko kisat. Ulkoiltiin Jennan ja Sannan kanssa metsässä nauttien hyvästä seurasta, samalla kun projektikoirat saivat viilettää vapaana.



Lokakuu-Marraskuu
Lokakuussa koitti kauan odotettu syysloma, jota vietin jälleen siskoni luona Pohjanmaalla. Syyslomalta palatessani sain uuden projektikoiran itselleni ja sen kanssa luotiin suhdetta ja treenailtiin. Proko pääsi myös ensimmäistä kertaa mukaani Forssaan marraskuun alussa. Lokakuun lopussa mun rakas pappani nukkuin pois ja hänet siunattiin viimeiselle matkalleen marraskuussa. Se oli todella raskasta, mutta nyt papan on hyvä olla <3 Marraskuu on myös ollut henkisesti todella raskas sillä koulussa kaikki ei ole mennyt hyvin. Olen miettinyt koulun lopettamista sekä opiskelujen siirtämistä, sillä voin oikeasti henkisesti niin huonosti koulun takia, että mietin onko tässä mitään järkeä?  Mutta puhuttuani meidän ihanan ryhmänohjaajan kanssa päätin, että käyn koulun tavalla tai toisella loppuun. Treffailtiin Simbaa, jonka kanssa Senni rakasti leikkiä ja touhuta. Marraskuun lopussa mä myös vietin synttäreitä, kun täytin 19 :)



Joulukuu
Vitsi miten nopeasti joulukuu tuli! Puoli vuotta on nyt koulusta käyty ja puolet koirapuolesta on nyt käyty! Toisinaan sitä ajattelee, että hitsi kun aika menee nopeesti, mutta toisaalta se on ihan kivakin. Vieläkin on aikoja, kun henkisesti melkein romahtaa, mutta suurimmat murheet ainakin toistaiseksi on nyt ohitse! :) Mä olen oppinut koulussa tähän mennessä jo aivan tajuttomasti ja oon kehittyny ainakin omasta mielestäni koiranohjaajana, kiitos siitä kuuluu meidän ihanille ryhmänohjaajalle ja työnohjaajalle 2xM ! :) Nyt on aika hengähtää ja laittaa aivot ainakin melkein narikkaan, sillä nyt vietetään joulua!

2 kommenttia:

  1. Mitenhän en ole aikaisemmin eksynyt teidän blogiin, täältähän löytyy meidän koiran kaima! :D Oikeen valloittava ja nätti koiruus tuo Senni. Kiva lukea teidän vuosikatsaus, onnea tulevalle vuodelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että eksyit nyt! Senni kiittää kehuista :) Kiitos!!

      Poista

Kiitämme kommentistasi! :)
Kommenttien valvonta käytössä, jotta huomaamme kaikki!